ODKAZ: https://youtu.be/wdq1WmIs6_k
Kritéria pro přijetí žáků do 1. třídy pro školní rok 2021/2022
Ve školním roce 2021/2022 Základní škola Humpolec, Hradská 894, okres Pelhřimov plánuje otevřít dvě první třídy.
V případě naplnění kapacity tříd, bude škola postupovat při přijímání podle těchto kritérií:
1. Trvalý pobyt dítěte ve školském obvodu Základní školy Humpolec, Hradská 894, okres Pelhřimov
2. Dítě, jemuž byl v loňském roce ředitelem Základní školy Humpolec, Hradská 894, okres Pelhřimov povinné školní docházky o jeden rok.
3. Trvalý pobyt dítěte v Humpolci a jeho spádových obcích
4. Sourozenci ve vyšších ročnících Základní školy Humpolec, Hradská 894, okres Pelhřimov
Zápis do I. tříd v roce 2021
Vážení rodiče žáků budoucích prvních tříd,
dne 5. 3. 2021 zaslal ministr školství, mládeže a tělovýchovy metodické materiály k organizaci zápisů k povinné školní docházce do základních škol všech zřizovatelů pro školní rok 2021/22
Organizací zápisu je třeba přizpůsobit tak, aby byla zaručena bezpečnost dětí i dospělých, byly respektovány individuální možnosti a omezení jednotlivých účastníků a zároveň splněny všechny zákonné povinnosti.
Po vzájemné dohodě se zřizovatelem budou zápisy probíhat takto:
Podání žádostí o přijetí k základnímu vzdělávání:
Získání potřebných dokumentů
o Rodiče si z webových stránek školy stáhnou a vytisknou:
o Žádost o přijetí k základnímu vzdělávání
o Zápisní list
o Informovaný souhlas GDPR
§ Rodiče, kteří nemají možnost si dokumenty vytisknout, si je mohou vyzvednout v tištěné podobě od pondělí 22. 3. 2021 – u hlavního vstupu do školy budou umístěny krabice, ve kterých budou folie s potřebnými dokumenty
o Všechny tyto tři dokumenty vyplní, uvedou datum a podepíší
o K dispozici jsou rovněž vzory pro správné vyplnění
o Zajistí si kopii rodného listu dítěte, v případě elektronického podání žádosti sken rodného listu dítěte
· Doručení vyplněných a podepsaných dokumentů – zákon umožňuje tyto čtyři možnosti
o Doručení do datové schránky školy.
§ Datovou schránkou je třeba doručit vyplněné materiály – Žádost o přijetí k základnímu vzdělávání, Zápisní list, Informovaný souhlas GDPR a Rodný list
§ Škola pak zpět přes datovou schránku odešle přidělené registrační číslo. To slouží jako identifikátor uchazeče v seznamu přijatých.
o Doručení e-mailem s uznávaným elektronickým podpisem na reditel@zshradska.cz
§ NELZE JEN POSLAT PROSTÝ E-MAIL!!
§ Je třeba doručit vyplněné materiály - Žádost o přijetí k základnímu vzdělávání, Zápisní list, Informovaný souhlas GDPR a Rodný list (sken)
§ Škola pak zpět odešle přidělené registrační číslo. To slouží jako identifikátor uchazeče v seznamu přijatých.
o Doporučeně poštou.
§ Tato možnost existuje, ale škola ji nedoporučuje.
o Osobní podání.
§ Je nejjednodušší a bude organizováno tak, aby byl omezen osobní kontakt na minimum
§ Zákonný zástupce přinese dne 15. 4. 2021 mezi 12.00 a 17.00 hodin vyplněné dokumenty a kopii rodného listu dítěte do školy.
· V hlavním vstupu do budovy budou připraveny obálky, urny a lístečky s registračními čísly. Zákonný zástupce přinesené dokumenty vloží do obálky označené registračním číslem, obálku vloží do urny s příslušným označením a s kopií registračního čísla odejde.
· Na vše budou dohlížet pedagogičtí pracovníci, kteří zodpoví veškeré dotazy či pomohou správně vyplnit potřebné dokumenty.
§ Pokud nebude mít rodič dokumenty vyplněné, bude moci dokumenty vyplnit ve vyhrazeném prostoru přímo ve škole. K dispozici bude rovněž kopírka pro vytvoření kopie rodného listu.
· Rozhodnutí o přijetí
o V zákonné lhůtě budou výsledky přijímacího řízení zveřejněny na webových stránkách škol a vstupních prostorech škol.
Podání žádostí o odklad povinné školní docházky:
Získání potřebných dokumentů
o Zákonný zástupce si z webových stránek školy stáhne a vytiskne:
§ Žádost o odklad
o Dokument vyplní, uvede datum a podepíše
· Další požadované dokumenty
o doporučujícího posouzení příslušného školského poradenského zařízení (Pedagogicko - psychologické poradny)
o doporučujícího posouzení odborného lékaře, klinického psychologa, dětského lékaře (stačí dokument od dětského lékaře)
o kopie rodného listu dítěte
· Doručení žádosti a dalších požadovaných dokumentů
o Doručení do datové schránky školy.
o Doručení e-mailem s uznávaným elektronickým podpisem. NELZE JEN POSLAT PROSTÝ E-MAIL!!
o Doporučeně poštou. Tato možnost existuje, ale škola ji nedoporučuje.
o Osobní podání.
§ Je nejjednodušší a bude organizováno tak, aby byl omezen osobní kontakt na minimum
§ Zákonný zástupce přinese dne 15. 4. 2021 mezi 12.00 a 17.00 hodin vyplněné dokumenty a kopii rodného listu dítěte do školy.
· V hlavním vstupu do budovy budou připraveny obálky, urny a lístečky s registračními čísly. Zákonný zástupce přinesené dokumenty vloží do obálky označené registračním číslem, obálku vloží do urny s příslušným označením a s kopií registračního čísla odejde.
· Na vše budou dohlížet pedagogičtí pracovníci, kteří zodpoví veškeré dotazy či pomohou správně vyplnit potřebné dokumenty.
§ Pokud nebude mít rodič dokumenty vyplněné, bude moci dokumenty vyplnit ve vyhrazeném prostoru přímo ve škole. K dispozici bude rovněž kopírka pro vytvoření kopie rodného listu.
o Pokud zákonný zástupce nebude mít všechny požadované dokumenty v den zápisu k dispozici, telefonicky se spojí s vedením školy a domluví další postup. Všechny náležitosti musí předložit do 30.4.2021.
Podání žádostí v náhradním termínu:
Jestliže zákonný zástupce žáka z omluvitelných důvodů nemůže podat žádost o přijetí nebo odklad dne 15.4.2021, spojí se telefonicky s vedením školy a bude mu určen náhradní termín pro podání žádosti. Tento náhradní termín však musí být nejpozději 30. 4. 2021.
Dokumenty ke stažení:
Žádost o přijetí ZŠ Humpolec Hradská
Žádost o přijetí ZŠ Humpolec Hradská – vzor
Zápisní list ZŠ Humpolec Hradská
Zápisní list ZŠ Humpolec Hradská – vzor
Informovaný souhlas_GDPR ZŠ Humpolec Hradská
Informovaný souhlas_GDPR ZŠ Humpolec Hradská – vzor
Žádost o odklad ZŠ Humpolec Hradská
Žádost o odklad ZŠ Humpolec Hradská – vzor
Desatero pro rodiče dětí předškolního věku – materiál MŠMT ČR